Yeni sisten ATM gibi çalışacak: Ürününü getiren parasını çekecek
Türkiye genelinde 1 Temmuz itibarıyla ulusal entegrasyon sürecine geçecek Depozitosu Olan Ambalajlar (DOA) Sistemi kapsamında, otel, restoran ve kafelerin sisteme dahil edilmesi için yürütülen kayıt çalışmaları hız kazandı. Her gün milyonlarca içecek ambalajının tüketildiği HOREKA sektörünün, Depozito Bilgi Yönetim Sistemi (DBYS) üzerinden kayıt işlemlerini tamamlaması bekleniyor. Yeni sistemle birlikte marketler, süpermarketler, bakkallar ve büfeler iade noktası olarak görev yapacak. Böylece içecek ambalajlarının çöpe gitmesi yerine geri dönüşüm zincirine kazandırılması hedefleniyor. BÜYÜK GERİ DÖNÜŞÜM HAMLESİNE DAVET Türkiye Çevre Ajansı (TÜÇA) Başkanı Nurullah Öztürk, DOA Sisteminin çevresel ve ekonomik açıdan önemli sonuçlar doğuracağını belirterek tüm paydaşları sisteme katılmaya çağırdı. Öztürk, yaptığı değerlendirmede…




